KvK
Met de KVK-integratie binnen Mijn Kantoor kunnen gebruikers eenvoudig klantgegevens ophalen bij de Kamer van Koophandel (KVK). Dit bespaart tijd en vermindert fouten bij het invoeren van bedrijfsgegevens.
Werking van de integratie
De integratie tussen Mijn Kantoor en de Kamer van Koophandel (KvK) zorgt ervoor dat je snel en eenvoudig bedrijfsgegevens kunt ophalen en gebruiken binnen jouw Mijn Kantoor omgeving. Wanneer je een nieuwe relatie aanmaakt of een bedrijf opzoekt, wordt via de KvK-koppeling automatisch de actuele informatie opgehaald, zoals de bedrijfsnaam, vestigingsadres, SBI-code en inschrijfnummer.
Meer informatie over de werking van de koppeling vind je terug in dit artikel.
Welke gegevens worden opgehaald?
De gegevens die worden opgehaald met de KvK zoekfunctionaliteit zijn als volgt:
- Adres
- Plaats
- Postcode
- Landcode
- Land
- Postadres
- Website
- SBI-code
- Oprichtingsdatum
- Bedrijfsnaam
- RSIN/BSN
- Aantal medewerkers
- Rechtsvorm
Hoe koppel je Mijn Kantoor met KVK?
Om de integratie met KvK te activeren en deze te gaan gebruiken, doorloop de volgende stappen:
Stap 1: Activeren van de integratie
- Ga naar Beheer > Integraties.
- Klik op de tegel voor KVK en zet het veld Ingeschakeld op JA.

Stap 2: Gebruik van KVK Search
- Bij het aanmaken van een nieuwe klant verschijnt bovenaan een zoekbalk.
- Zoek op bedrijfsnaam of KVK-nummer.
- Selecteer het juiste bedrijf en de gegevens worden automatisch opgehaald.
- De kosten per zoekopdracht bedragen € 0,10.

Veelgestelde vragen en problemen
❓Waarom zie ik geen zoekbalk voor KVK bij het aanmaken van een klant?
Controleer of de integratie actief is en ingeschakeld via Beheer > Integraties.
❓Wat als de opgehaalde gegevens onjuist of verouderd zijn?
KVK werkt regelmatig gegevens bij. Indien gegevens niet kloppen, controleer handmatig via de KVK-website.
❓Hoeveel kost een zoekopdracht in de KVK-database?
€ 0,10 per zoek-/ophaalopdracht.