Kennisbank
-
Apps & links
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Implementatiestappen
-
Integraties
- Afas (CRM)
- Afas Aangiften
- Dropbox Synchronisatie
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- Gmail Integratie
- Google Drive
- iDEAL (Mollie)
- iMuis
- KvK
- Legalsign
- Legalsign v2
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Outlook Plugin (Pilot)
- Qics
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- VOIP (pilot)
- Vraagposten
- Zendoc
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
- Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
- Aangifte aanbieden ter accordering via Twinfield
- Aangifte aanbieden via Exact Online
- Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
- Aangifte aanbieden via Nextens
- Aangifte aanbieden via Nmbrs
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- SBR inbox
- Verwerking van aangiften binnen Mijn Kantoor
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
-
WWFT
- Kennisbank
- Integraties
- Qics
Qics
De koppeling tussen Qics en Mijn Kantoor zorgt voor een geautomatiseerde synchronisatie van klant- en facturatiegegevens, waardoor kantoren efficiënter kunnen werken en dubbel invoerwerk wordt verminderd.
Voordelen van de Integratie
De voordelen van de integratie van Qics in Mijn Kantoor zijn:
✅Efficiëntie: automatische synchronisatie bespaart tijd en voorkomt fouten.
✅ Nauwkeurigheid: consistente gegevens in beide systemen zonder handmatige updates.
✅ Gebruiksgemak: minder administratieve lasten en een soepelere workflow.
✅ Realtime gegevens: Altijd up-to-date informatie beschikbaar in beide platforms.
Welke gegevens worden gesynchroniseerd?
De volgende gegevens worden gesynchroniseerd tussen Mijn Kantoor en Qics:
- Relatienummer
- Naam
- OB nummer
- KvK nummer
- Telefoonnummer
- Bezoekadres
- Factuuradres
Hoe koppel je Mijn Kantoor met Qics Milestones?
Om de integratie met Qics Milestones tot stand te brengen, volg je onderstaande stappen:
Stap 1: OAuth aanmaken in Qics
- Log in op Qics.
- Ga naar je Systeem > OAuth Applicaties

- Voeg een nieuwe OAuth applicatie toe door linksboven op het plusje te klikken

- Maak een OAuth aandoor op het plusje links bovenin te klikken en vul de volgende gegevens in:
- Naam: vaak is dit de naam van jouw bedrijf of omgeving in Mijn Kantoor
- Redirect Uri: https://web.mijnkantoorapp.nl/remote_apis/qics/callback
- Je ontvangt nu een Client ID en Client Secret. Bewaar deze goed voor de volgende stap.
Stap 2: Invoeren in Mijn Kantoor
- Ga naar Mijn Kantoor
- Navigeer naar Beheer > Integraties > Qics
- Voer het Client ID en Client Secret nu in, in de betreffende velden
- Kies vervolgens de richting van de integratie inkomend of uitgaand
- Kies bij een uitgaande synchronisatie richting of je wilt dat wijzigingen gelijk worden doorgevoerd.

Stap 3: Koppeling activeren
- Klik op Aanmaken.
- Je wordt nu doorgestuurd naar Qics.
- Log in als admin in Qics om de koppeling te activeren.

Stap 4: Koppeling voltooien
- Na het inloggen in Qics word je automatisch teruggeleid naar Mijn Kantoor
- Kies hier de juiste Qics-omgeving onder Tenant en kantoor waar je de koppeling voor wilt leggen bij Onderliggend bedrijf
- De koppeling is nu actief
