-
Apps & links
-
Autoplanner
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Integraties
- Afas (CRM)
- Afas Aangiften
- Dropbox Synchronisatie
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- iDEAL (Mollie)
- iMuis
- KvK
- Legalsign
- Legalsign v2
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Qics
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- VOIP (pilot)
- Vraagposten
- Zendoc
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
- Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
- Aangifte aanbieden ter accordering via Twinfield
- Aangifte aanbieden via Exact Online
- Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
- Aangifte aanbieden via Nextens
- Aangifte aanbieden via Nmbrs
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- SBR inbox
- Verwerking van aangiften binnen Mijn Kantoor
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
- Kennisbank
- Integraties
- Afas (CRM)
Afas (CRM)
De algemene Afas koppeling die je kunt instellen onder Beheer > Integraties in Mijn Kantoor, betreft de CRM koppeling met Afas. Dit artikel legt uit wat de voordelen zijn van deze koppeling en hoe je deze stap voor stap kunt instellen.
Let op: de koppeling dient door jou ingesteld te worden in Afas, vraag mogelijk jouw Afas consultant om je met de stappen te helpen.
Voordelen van de Integratie
De voordelen van de koppeling tussen Afas (CRM) en Mijn Kantoor zijn:
✅ Efficiënte gegevensuitwisseling – Klantgegevens worden automatisch gesynchroniseerd tussen Afas CRM en Mijn Kantoor.
✅ Tijdswinst – Minder handmatige invoer bespaart tijd en voorkomt fouten.
✅ Altijd up-to-date – Gegevens blijven realtime actueel in beide systemen.
✅ Betere rapportages – Gecombineerde data zorgt voor betere analyses en inzichten.
Welke gegevens worden gesynchroniseerd?
De volgende gegevens worden gesynchroniseerd tussen Afas (CRM) en Mijn Kantoor:
- Relatienummer
- Naam
- OB nummer
- KvK nummer
- Telefoonnummer
- Website
- RSIN/BSN nummer
- BTW id-nummer
- Rechtsvorm
- Branche
- Aantal werknemers
- Loonbelasting nummer
- Aangifte tijdvak omzetbelasting
- Bezoekadres
- Postadres
Hoe koppel je Mijn Kantoor met Afas?
Doorloop de volgende stappen om het CRM van Afas te koppelen met Mijn Kantoor:
Stap 1: Gebruiker aanmaken in Afas
- Maak eerst een gebruiker aan in Afas.
- Maak een gebruikersgroep aan in Afas.
- Maak een App-connector aan in Afas
- Klik op GetConnectoren en voeg hier de twee connectoren uit dit zip bestand aan toe door op Nieuw te klikken en deze toe te voegen.

- Klik vervolgens op App Connector Updaten
- Er wordt nu een token gegenereerd, bewaar deze goed voor de volgende stap

Stap 2: Integratie Activeren in Mijn Kantoor
Activeer nu de integratie in Mijn Kantoor door de volgende stappen te doorlopen:
- Open de module Beheer
- Ga naar Integraties
- Klik op de tegel Afas
- Vul bij omgevings ID de naam van jouw kantoor in
- Vul bij token de token in die je zojuist in Afas hebt gegenereerd
