Kennisbank
Laatst geupdate op

Relaties

Binnen het CRM van Mijn Kantoor spreken we van Relaties en Contacten. Voor elke relatie wordt een dossier aangemaakt, dit kunnen zowel personen (cliënten IB) of organisaties zijn. Aan deze relaties worden vervolgens contacten gekoppeld. Dit zijn natuurlijke personen en met een uniek e-mailadres krijgen zij straks toegang tot Mijn Kantoor en dus het gekoppelde relatiedossier. Dit artikel legt in detail uit wat relaties zijn en hoe je dit kunt instellen onder CRM > Relaties.

Tabblad Relaties onder CRM

Bij het openen van de CRM module in Mijn Kantoor zie je zes verschillende tabbladen: Relaties, Contacten, Teamleden, Kaart, Relatie Insights en Contacten Insights. Daarnaast is er aan de rechterzijde een filter actief waarmee je door middel van filtering de weergave aan kunt passen.

Naast het filter bevindt zich de + knop waarmee je een nieuwe relatie kunt aanmaken. Het venster dat opent bij het aanmaken van een nieuwe relatie, ziet er als volgt uit:

Schermafbeelding 2025-03-25 140828.png

Algemene Velden

Op basis van het type dat je invult, worden verschillende velden zichtbaar. De algemene velden die beschikbaar zijn voor alle relaties ongeacht het type zijn als volgt.

Veld

Beschrijving

Nummer*

Uniek klantnummer

Type*

Organisatie, Persoon, Intern of Leverancier

Memo

Vrij veld voor notities

Relatiesoort

Het type relatie (bijvoorbeeld cliënt (IB)

Organisatie-specifieke Velden

Wanneer je hebt gekozen voor het type organisatie, leverancier of intern worden onderstaande velden ook zichtbaar om in te kunnen vullen.

Veld

Beschrijving

Naam*

De volledige naam van de organisatie

Rechtsvorm*

De juridische vorm van de organisatie (B.V., Eenmanszaak etc.). Deze is verplicht voor het correct kunnen verwerken van de aangiften via de SBR inbox.

Aantal werknemers

Het aantal werknemers dat werkzaam is bij de organisatie

Persoon-specifieke Velden

Wanneer je hebt gekozen voor het type persoon worden onderstaande velden ook zichtbaar om in te vullen bij de relatie.

Veld

Beschrijving

Weergavenaam

De volledige naam van de persoon die wordt weergeven in het relatie overzicht binnen Mijn Kantoor

Voorletters

De voorletters van de persoon

Voornamen

De volledige voornamen van de persoon

Achternaam*

De achternaam van de persoon

Roepnaam

De roepnaam van de persoon

Geboorteplaats

De plaats waar de persoon is geboren

Burgerlijke staat

De burgerlijke staat van de persoon (gehuwd, ongehuwd etc.)

Contactinformatie

Naast de specifieke velden die zichtbaar worden bij de verschillende type relaties, kun je per relatie ook de velden onder contactinformatie aanvullen ongeacht het type relatie. De velden die je hier kunt invullen zijn:

Veld

Beschrijving

Telefoonnummer

Het algemene vaste telefoonnummer van de relatie

Mobiel nummer

Het algemene mobiele telefoonnummer van de relatie

E-mail

Niet het primaire e-mailadres voor het inloggen in Mijn Kantoor enkel voor communicatie met de relatie

Factuur E-mailadres

Het e-mailadres van de relatie waar de facturen naartoe worden gestuurd

Adresgegevens

Ook worden bij het toevoegen van een nieuwe relatie verschillende adresvelden zichtbaar om in te vullen. Hieronder een korte omschrijving van de verschillende gegevens die ingevuld kunnen worden en een beschrijving van de verschillende velden.

Veld

Beschrijving

Bezoekadres

Straat, huisnummer, postcode, plaats, land van het bezoekadres

Postadres

Straat, huisnummer, postcode, plaats, land van het postadres

Factuuradres

Straat, huisnummer, postcode, plaats, land van het factuuradres

Oprichtingsdatum

Datum van oprichting van de organisatie

KvK Kenmerken

Onder de KvK kenmerken die ingevuld kunnen worden bij relaties van het type organisatie, leverancier of intern zijn als volgt.

Veld

Beschrijving

KvK nummer*

Het Kamer van Koophandel nummer

Branche

De sector waarin de organisatie opereert

Fiscale Kenmerken

De fiscale kenmerken zijn essentieel voor het automatisch verzenden van aangiften. Mijn Kantoor herkent binnenkomende aangiften door de fiscale kenmerken uit de aangifte te vergelijken met de gegevens in Mijn Kantoor. Hieronder volgt een korte uitleg van de beschikbare velden die kunnen worden ingevuld.

Veld

Beschrijving

OB-nummer*

Het nummer voor de omzetbelasting, deze is verplicht voor relaties waarvoor jij de aangifte BTW verzorgd

RSIN/BSN-nummer*

Het Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatienummer in geval van Organisaties of Burgerservicenummer in geval van Personen. Dit nummer is verplicht voor de relaties waar jij de aangiften in Mijn Kantoor voor wilt gaan verwerken.

Loonbelastingnummer*

Het nummer voor de loonbelasting, deze is verplicht voor relaties waar jij de aangifte loonbelasting voor verzorgd

Relatiekaart openen

Zodra een relatie is aangemaakt, kun je deze selecteren om de relatiekaart te openen. In de relatiekaart heb je direct toegang tot alle relevante informatie over de relatie. Hier vind je de volgende tabbladen:

  • Tijdlijn: Hier worden berichten, taken, notities en workflows weergegeven die verband houden met de relatie.
  • Contacten: Overzicht van gekoppelde contacten. Indien ze een geldig e-mailadres hebben, kunnen ze toegang krijgen tot Mijn Kantoor en het relatiedossier.
  • Teamleden: Lijst van gekoppelde teamleden, ingedeeld in verschillende rollen met bijbehorende verantwoordelijkheden op workflow-niveau.
  • Dossier: Bevat de mappenstructuur van de relatie, met mappen die zichtbaar zijn voor alleen het kantoor of ook voor de klant.
  • Berichtenstromen: Overzicht van aangemaakte berichtenstromen voor de relatie.
  • Taken: Lijst van taken die zijn toegewezen aan gekoppelde contacten of teamleden.
  • Workflows: Overzicht van workflows die op relatieniveau zijn aangemaakt.
  • Producten: Gekoppelde producten op basis waarvan workflows worden gestart en plannerregels kunnen worden ingesteld.
  • Alle Gegevens: Bevat alle ingevulde velden en informatie over de relatie.
  • WWFT & Structuur: Hier zijn bestanden voor de WWFT-check zichtbaar, verdeeld over de volgende mappen:
    • Aandeelhouders
    • Opdrachtbevestiging
    • Kopie uittreksel KVK
    • UBO/Due Diligence-registratie
    • ID-documenten
    • Workflow onboarding