-
Apps & links
-
Autoplanner
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Integraties
- Afas (CRM)
- Afas Aangiften
- Dropbox Synchronisatie
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- iDEAL (Mollie)
- iMuis
- KvK
- Legalsign
- Legalsign v2
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Qics
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- VOIP (pilot)
- Vraagposten
- Zendoc
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
- Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
- Aangifte aanbieden ter accordering via Twinfield
- Aangifte aanbieden via Exact Online
- Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
- Aangifte aanbieden via Nextens
- Aangifte aanbieden via Nmbrs
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- SBR inbox
- Verwerking van aangiften binnen Mijn Kantoor
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
- Kennisbank
- Verwerking
- SBR inbox
- Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
Dit artikel beschrijft de stappen om een aangifte via Fiscaal Gemak ter accordering aan te bieden in Mijn Kantoor, nadat de koppeling is gelegd en de SBR-instellingen correct zijn geconfigureerd. Hieronder de link naar het artikel dat de randvoorwaarden beschrijft om een aangifte via Mijn Kantoor te kunnen verwerken.
Stap 1: Instellen van de Portaalkoppeling in Fiscaal Gemak
- Ga in Fiscaal Gemak naar Uw Account > Beheer > Koppelingen > Portaalkoppelingen.
- Bij Klantportaal en Verzendkoppeling:
Selecteer dat je gebruik maakt van een klantportaal.
- Kies het klantportaal dat je gebruikt.
- Vul de benodigde gegevens in.
- Selecteer de beschikbare stromen voor Mijn Kantoor.
- Kies welke aangiften je wilt verwerken in Mijn Kantoor.

Stap 2: Instellen van de Relatie-instellingen
- Ga in Fiscaal Gemak naar Cliënten > Selecteer de juiste cliënt.
- Navigeer naar Cliëntgegevens > Instellingen.
- Zet de optie Accordering extern portaal op Ja.

Stap 3: Aangifte Verzenden naar Mijn Kantoor
- Open de aangifte die je wilt versturen.
- Selecteer de optie om de aangifte naar een klantportaal te sturen.
- Verstuur de aangifte via het klantportaal.
- De status van de aangifte wordt gewijzigd naar XBRL - Verstuurd naar cliënt - Portaal.
- De aangifte is nu beschikbaar in Mijn Kantoor voor goedkeuring door de cliënt.

Stap 4: Accordering en Indienen bij de Belastingdienst
- De cliënt ontvangt de aangifte ter goedkeuring in Mijn Kantoor.
- Na goedkeuring wordt de status teruggekoppeld naar Fiscaal Gemak.
- De aangifte wordt vervolgens ingediend bij de Belastingdienst, tenzij:
Je hebt ingesteld dat Mijn Kantoor de aangifte rechtstreeks verstuurt naar de Belastingdienst. Dit kun je controleren in SBR-instellingen onder Beheer.
Meer informatie over de verwerking van aangiften in Mijn Kantoor via de SBR inbox vind je terug in onderstaand artikel.
SBR inboxDoor bovenstaande stappen te volgen, kun je een aangifte via Fiscaal Gemak correct aanbieden voor accordering in Mijn Kantoor. Zorg ervoor dat alle instellingen correct zijn geconfigureerd voor een soepele verwerking van de aangiften.
Veelgestelde vragen? Raadpleeg de handleiding of neem contact op met de supportafdeling.