Kennisbank
Laatst geupdate op

SBR Instellingen van een workflow

De SBR instellingen van een workflow zorgen ervoor dat aangiften die worden geüpload in de SBR inbox, ofwel via een integratie ofwel door het handmatig uploaden, automatisch worden aangeboden bij de betreffende relatie en indien ingesteld worden verzonden naar de Belastingdienst.

Waar vind je de SBR instellingen?

  1. Ga naar Beheer > Workflows > Templates.
  2. Klik op de drie puntjes rechts van het gewenste workflowtemplate.
  3. Kies ‘Bewerken’.
  4. Navigeer naar het tabblad ‘SBR’.
Schermafbeelding 2025-07-24 152506.png

Instellingen binnen het tabblad SBR

Binnen het SBR-tabblad stel je de volgende zaken in:

Modus van aanbieden:

Bepaal op welke manier de aangifte bij de klant terechtkomt:

  • Ter informatie
  • Ter accordering
  • Ter ondertekening

Automatisch aanbieden

Kies of de aangifte:

  • Direct automatisch wordt aangeboden bij binnenkomst, of
  • Eerst handmatig moet worden gecontroleerd door het kantoor.

Klantbericht bij binnenkomst

Stel in welk bericht automatisch naar de klant wordt gestuurd zodra de aangifte bij jou binnenkomt.

Automatisch sluiten van workflow en chat

Bepaal of, zodra de aangifte: Is goedgekeurd (of verzonden bij ‘ter informatie’), de workflow en chat automatisch gesloten moeten worden. Dit houdt je werkvoorraad actueel en overzichtelijk.