Kennisbank
Laatst geupdate op

Aangifte aanbieden via Twinfield

Om aangiften correct aan te bieden ter accordering via Mijn Kantoor, is het belangrijk dat je deze eerst op de juiste manier verwerkt vanuit Twinfield. Hiervoor zijn een aantal randvoorwaarden van toepassing:

  • De koppeling tussen Twinfield en Mijn Kantoor moet actief en correct ingesteld zijn.
  • De aangiften dienen in Twinfield aanwezig te zijn in een status die is ingesteld om opgehaald te worden.

Hoe werkt het?

Zodra de koppeling is gelegd, worden automatisch alle aangiften met de status Authorized uit Twinfield opgehaald. Andere statussen worden niet meegenomen. Wil je de verwerking verder verfijnen, dan kun je dit instellen bij de koppeling in Mijn Kantoor.

Na het ophalen worden de aangiften via de SBR-inbox aangeboden in de verwerkingsmodule van Mijn Kantoor. Vanuit daar worden ze automatisch beschikbaar gesteld aan de cliënt ter accordering. Dit is een volledig geautomatiseerd proces—je hoeft hier zelf geen handmatige handelingen meer voor uit te voeren.

Let op: wij kunnen alleen de status terugkoppelen naar Twinfield als de aangifte in Twinfield de status Authorized heeft. Wanneer de aangifte in Twinfield deze status niet heeft, mislukt de terugkoppeling.