-
Apps & links
-
Autoplanner
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Integraties
- Afas (CRM)
- Afas Aangiften
- Dropbox Synchronisatie
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- iDEAL (Mollie)
- iMuis
- KvK
- Legalsign
- Legalsign v2
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Qics
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- VOIP (pilot)
- Vraagposten
- Zendoc
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
- Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
- Aangifte aanbieden ter accordering via Twinfield
- Aangifte aanbieden via Exact Online
- Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
- Aangifte aanbieden via Nextens
- Aangifte aanbieden via Nmbrs
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- SBR inbox
- Verwerking van aangiften binnen Mijn Kantoor
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
- Kennisbank
- Verwerking
- SBR inbox
- Aangifte aanbieden via Nextens
Aangifte aanbieden via Nextens
Nadat je de koppeling met Nextens Aangiften hebt gelegd, de SBR-instellingen in het workflowtemplate correct hebt ingesteld en deze ook op relatieniveau goed hebt toegepast, is het belangrijk om de aangifte via Nextens te verwerken. Volg hiervoor de onderstaande stappen. Meer informatie over deze SBR-instellingen vind je in het artikel hieronder.
Stappen voor het verzenden van een aangifte via Nextens
Om de aangifte vanuit Nextens ter accordering aan te bieden in Mijn Kantoor, volg je onderstaande stappen nadat de aangifte klaar is om te worden verstuurd.
Stap 1: Wijze van verzenden
Doorloop eerst de gebruikelijke stappen. Zodra de aangifte gereed is voor verzending, rond je de controle af. Bij de verzendmethode kies je hoe de aangifte naar de Belastingdienst wordt verstuurd. Selecteer hier Digitaal (DigiPoort).
Stap 2: Informatieve meldingen
- Kies bij “De aangifte direct versturen naar de Belastingdienst na akkoord klant” de optie Ja.
- Selecteer bij “Wilt u deze aangifte door uw klant laten accorderen via een accorderingsportaal?” ook Ja en kies vervolgens MijnKantoorApp.
Let op: Er is momenteel een incident bij Nextens waardoor de aangifte niet direct naar de Belastingdienst kan worden verstuurd na akkoord van de klant wanneer je MijnKantoorApp als accorderingsportaal selecteert.
Tijdelijke oplossing:
- Selecteer eerst een ander accorderingsportaal, bijvoorbeeld Dapas.
- Hierdoor verschijnt de optie om de aangifte direct naar de Belastingdienst te versturen na klantakkoord.
- Wijzig daarna het accorderingsportaal terug naar MijnKantoorApp.
