Aangifte aanbieden via Nextens
Nadat je de koppeling met Nextens Aangiften hebt gelegd, de SBR-instellingen in het workflowtemplate correct hebt ingesteld en deze ook op relatieniveau goed hebt toegepast, is het belangrijk om de aangifte via Nextens te verwerken. Volg hiervoor de onderstaande stappen. Meer informatie over deze SBR-instellingen vind je in het artikel hieronder.
Stappen voor het verzenden van een aangifte via Nextens
Om de aangifte vanuit Nextens ter accordering aan te bieden in Mijn Kantoor, volg je onderstaande stappen nadat de aangifte klaar is om te worden verstuurd.
Stap 1: Wijze van verzenden
Doorloop eerst de gebruikelijke stappen. Zodra de aangifte gereed is voor verzending, rond je de controle af. Bij de verzendmethode kies je hoe de aangifte naar de Belastingdienst wordt verstuurd. Selecteer hier Digitaal (DigiPoort).
Stap 2: Informatieve meldingen
- Selecteer bij “Wilt u deze aangifte door uw klant laten accorderen via een accorderingsportaal?” de optie Ja en kies vervolgens voor MijnKantoorApp.
- Kies vervolgens bij “De aangifte direct versturen naar de Belastingdienst na akkoord klant” ook de optie Ja.
- De aangifte wordt na akkoord, automatisch verstuurd naar de Belastingdienst bij terugkoppeling naar Nextens. Let op: dit kan ongeveer 2 uur duren voordat de aangifte naar de Belastingdienst is verstuurd via Nextens.
