Kennisbank
Laatst geupdate op

Foutmeldingen SBR aangiften verhelpen

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-01.png
Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-02.png

SBR niet ingeschakeld voor deze klant.

Je kan dit inschakelen op twee manieren, namelijk;
– op clientniveau onder alle gegevens tabblad van de client in het CRM.
– je kunt het ook in bulk aanzetten voor alle clienten via insights.

Je hebt per client een aantal SBR opties:

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-03.png

SBR ingeschakeld: of het wel of niet ingeschakeld is, die moet dus aangezet worden om de foutmelding weg te krijgen
SBR start datum: aangiften van voor de ingestelde datum worden niet verwerkt.

SBR iDEAL ingeschakeld: als deze op ja staat krijgt de klant een ideal taak na het goedkeuren van bepaalde typen aangiften. Op dit moment alleen BTW en Loonheffingen.

SBR betaling afgehandeld door: in sommige gevallen doet het kantoor de betaling namens de klant, dan krijgen ze een ander bericht te zien ipv de ideal betaling.

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-04.png

Er kan geen SBR ID gevonden worden voor deze cliënt. Het systeem probeert een client te vinden bij de aangifte.

Voor BTW aangiften gaat dat met het BTW nummer voor Loonheffing met het loonbelasting nummer bijvoorbeeld. Deze melding geeft aan dat er geen client gevonden is met het nummer uit de aangifte. Ze moeten dus in het CRM alsnog het relevante nummer invullen bij de client waar het om gaat. Accountants weten aan de hand van het type aangifte wel welk veld ze moeten invullen

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-05.png

Er kan niet bepaald worden in welke map het document geplaatst moet worden omdat er voor het type workflow niet ingesteld is in welke map de aangifte opgeslagen moet worden.

Dat kan je instellen onder beheer > dossier > algemeen > kopje fiscaal

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-06.png

Er is op de workflow template een product ingesteld maar de client neemt dat product niet af.

Dat stel je in beheer>workflow>workflow template>potloodje> product naam beschrijven. Mijn Kantoor zal vervolgens het gebruik van de workflow alleen toestaan op die cliënten die het betreffende product afnemen van uw kantoor.

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-07.png

Er kan geen workflow template gevonden worden voor deze document.

Dit betekend dat er onder beheer > SBR > kopje speciale workflows geen workflow template geselecteerd is voor het type aangifte. Er kan dus niet bepaald worden welk workflow template bij de aangifte hoort

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-08.png

Aan de rechterkant zie je filters waarmee je bijvoorbeeld op basis van de herkomst of de status van de aangifte kan zoeken.

SBR statussen

Elke status heeft een bepaalde melding en dat is te achterhalen bij het openklappen van de status. Het weergeeft welke informatie wordt gemist binnen Mijn Kantoor waardoor de aangifte niet toegekend kan worden aan de juiste cliënt.

1. Concept Er is ingesteld  (beheer > sbr) dat aangiften van dit type eerst opgeslagen moeten worden als concept. De aangifte krijgt een concept status en zal niet automatisch doorgezet worden naar de klant tot het teamlid handmatig de aangifte open stelt voor verwerking.

2. Fatale fout
Er is een error voorgekomen die de gebruiker zelf niet kan oplossen. Deze errors moeten aan MKA support gemeld worden en bij het open klikken van de SBR regel verschijnt een duidelijkere foutmelding

3. Afgekeurd
De klant heeft de aangifte afgekeurd

4. Goedgekeurd
De klant heeft de aangifte goedgekeurd

5. Open
Het systeem zal de aangifte proberen te verwerken naar de volgende status

6. Verwerkt
De aangifte is volledig verwerkt in Mijn Kantoor, er is geen volgende stap meer in het proces.

7. Verzonden
De aangifte is verzonden aar het bronpakket waar hij origineel uit binnengekomen is

8. Ongeldig
De aangifte kan niet verwerkt worden omdat er een instelling onjuist is. Wat er precies onjuist is kan je lezen als je de SBR open klikt.

9. Wacht op goedkeuring kantoor
Voordat de aangifte naar de klant gestuurd wordt kan de aangifte op deze status blijven staan zodat het teamlid de aangifte eerst kan goedkeuren.

10. Goedgekeurd door kantoor
Het teamlid heeft de aangifte goedgekeurd, in de volgende iteratie zal de aangifte naar de klant gestuurd worden

11. Wacht op goedkeuring
De aangifte is aangeboden aan de klant en wacht op goedkeuring door de klant

Foutmeldingen-SBR-aangiften-verhelpen-09.png