-
Apps & links
-
Autoplanner
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Integraties
- Afas (CRM)
- Afas Aangiften
- Dropbox Synchronisatie
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- iDEAL (Mollie)
- iMuis
- KvK
- Legalsign
- Legalsign v2
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Qics
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- VOIP (pilot)
- Vraagposten
- Zendoc
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
- Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
- Aangifte aanbieden ter accordering via Twinfield
- Aangifte aanbieden via Exact Online
- Aangifte aanbieden via Fiscaal Gemak
- Aangifte aanbieden via Nextens
- Aangifte aanbieden via Nmbrs
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- SBR inbox
- Verwerking van aangiften binnen Mijn Kantoor
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
- Kennisbank
- Verwerking
- SBR inbox
- Aangifte aanbieden via Exact Online
Aangifte aanbieden via Exact Online
Dit artikel legt verder uit hoe je ervoor kunt zorgen dat je de aangifte via Exact Online correct verwerkt naar Mijn Kantoor zodat het binnenkomt in onze SBR inbox. Hiervoor dient wel aan een aantal randvoorwaarden te worden voldaan en de koppeling met Exact Online dient uiteraard te zijn gelegd.
Hoe kan ik mijn aangifte via Exact Online versturen naar Mijn Kantoor?
Om ervoor te zorgen dat de aangifte vanuit Exact Online correct binnenkomt in de SBR-inbox van de module Verwerking, zodat deze kan worden aangeboden aan de relatie, volg je onderstaande stappen in Exact Online.
Stap 1: Instellen van handmatige goedkeuring voor aangiftes in Exact Online
Je dient in de instellingen van de elektronische aangifte in Exact Online aan te geven dat aangiftes handmatig (met goedkeuring) worden aangeboden. Dit stel je eenmalig in voor alle aangiften.
Stappen:
- Klik linksboven op de betreffende administratie waarvoor je dit wilt instellen.
- Ga naar Instellingen > Elektronische aangifte.
- Kies bij Opties voor elektronische aangifte voor Handmatig (met goedkeuring).
- Klik op Opslaan.

Stap 2: Controleren van de aangiftestatus
Om ervoor te zorgen dat de aangifte binnenkomt in de SBR-inbox van Mijn Kantoor en daar verwerkt kan worden, moet de aangifte één van de volgende statussen hebben: 30 (goedkeuren voor verzenden), 40 (verzonden) of 50(verwerkt of afgekeurd).
Wanneer de aangifte in een van deze fasen staat, wordt deze automatisch opgehaald en kan deze via Mijn Kantoor worden verwerkt.
⚠️ Let op: Alleen als de aangifte zich in de vierde fase bevindt (status 40 – Verzonden), kunnen wij de status ook terugkoppelen naar Exact Online. Bij de andere statussen is dit niet mogelijk, omdat Exact Online dan geen terugkoppeling verwacht.
Stap 3: De aangifte verwerken in Mijn Kantoor
Zodra de aangifte correct is ingesteld voor elektronische aangifte en de juiste status heeft (bij voorkeur status 40 – Realized/Verzonden), wordt deze zichtbaar in de SBR-inbox binnen de module Verwerking.
Op basis van de SBR-instellingen in jouw omgeving wordt de aangifte vervolgens:
✅ Aangeboden aan de betreffende relatie
✅ Na goedkeuring teruggekoppeld naar Exact Online
✅ De aangifte automatisch doorgestuurd naar de Belastingdienst via Mijn Kantoor of je dient deze handmatig te versturen via Exact Online
Hiermee is de aangifte succesvol verwerkt.