-
Apps & links
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
- Autorisatierollen en Permissies
- Overzicht van permissies in Mijn Kantoor
- Tabblad autorisatie rollen onder beheer teamleden
- Tabblad autorisatie-tabel onder beheer teamleden
- Tabblad procesteams onder beheer teamleden
- Tabblad rollen onder beheer teamleden
- Tabblad standaard teamlid rollen
- Tabblad teamleden onder beheer teamleden
- Tabblad waarnemers onder beheer teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Legalsign
-
Implementatiestappen
- Begrippenlijst
- Implementatie Fase 1: Kick-off
- Implementatie Fase 2: CRM Import
- Implementatie Fase 3: Implementatiesessie na import
- Implementatie Fase 5: Testfase voorbereiden
- Implementatie Fase 6: Workflows aanmaken en inplannen
- Implementatie Fase 7: Livegang en adoptie
- Implementatie Fase 8: Evaluatie en verfijnen workflows
-
Integraties
- AFAS Aangiften
- AFAS(CRM)
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- Google Drive
- iMuis
- Informanagement
- KvK
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Outlook Plugin (Pilot)
- Public API
- Qics
- Red Cactus (Bubble)
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- Vraagposten
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- Automatiseringen binnen een workflow
- De Plannerweergave
- SBR Instellingen van een workflow
- Standaarddocumenten automatisch meesturen via een workflow
- Uitleg workflows en plannerweergave
- Workflow templates binnen Mijn Kantoor
- Workflows in bulk opstarten en plannen
- Workflows Veelvoorkomende Foutmeldingen
-
WWFT
-
Zendoc
- Kennisbank
- Verwerking
- SBR inbox
- Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
Aangifte aanbieden door handmatig uploaden
Wanneer er geen koppeling is met het boekhoud- of fiscale pakket dat jullie gebruiken, is er ook de mogelijkheid om handmatig een aangifte te uploaden in de SBR inbox. Dit artikel licht de werking van de SBR inbox voor het uploaden van handmatige aangiften verder toe.
Randvoorwaarden
Om een aangiftebestand succesvol te uploaden, moeten de volgende voorwaarden worden voldaan:
- Er moet zowel een XBRL-bestand als een PDF-bestand van de aangifte aanwezig zijn.
- Het XBRL-bestand bevat de gestructureerde gegevens die nodig zijn voor verdere verwerking: BSN/RSIN nummer en periode van de aangifte.
- De bestanden dienen overeen te komen met de juiste relatie in Mijn Kantoor en de betreffende aangifteperiode.
Hoe werkt het handmatig uploaden van een aangifte in de SBR inbox?
Stap 1: Bestanden uploaden
Bij het uploaden wordt zowel het XBRL-bestand als het bijbehorende PDF-bestand ingelezen. Je upload een bestand in de module Verwerking > SBR > Klik op ‘+’ rechtsboven en upload de bestanden hier. Hier upload je beide bestanden, de bron van herkomst en geef je aan om wat voor type aangifte het gaat.
Stap 2: Herkenning en koppeling
Nadat de bestanden zijn geüpload in de SBR inbox analyseert het systeem het XBRL-bestand en herkent hieruit:
- De relatiegegevens
- De aangifteperiode
Op basis van deze gegevens wordt de aangifte automatisch gekoppeld aan de juiste relatie in het systeem.
Stap 3: Automatische workflow-activering
- Zodra de aangifte correct is gekoppeld, worden de ingestelde automatiseringen geactiveerd.
- De workflow volgt de instellingen zoals gedefinieerd in de SBR-instellingen van het workflow-template.
- Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat:
- De aangifte ter accordering wordt aangeboden in Mijn Kantoor.
- Notificaties of taken worden aangemaakt voor betrokken gebruikers.
- Eventuele vervolgacties binnen de workflow automatisch worden opgestart.
Deze werkwijze zorgt voor een efficiënte en geautomatiseerde verwerking van aangiftes binnen het systeem.