Kennisbank
-
Apps & links
-
Beheer
-
Algemeen
-
Apps & Links
-
Berichten
-
Branding
-
CRM
-
Dossier
-
Integraties
-
Labels
-
Mijn Account
-
Producten
-
SBR
-
Taken
-
Teamleden
- Autorisatierollen en Permissies
- Overzicht van permissies in Mijn Kantoor
- Tabblad autorisatie rollen onder beheer teamleden
- Tabblad autorisatie-tabel onder beheer teamleden
- Tabblad procesteams onder beheer teamleden
- Tabblad rollen onder beheer teamleden
- Tabblad standaard teamlid rollen
- Tabblad teamleden onder beheer teamleden
- Tabblad waarnemers onder beheer teamleden
-
Tijdlijn
-
Workflows
-
-
Berichten
-
CRM
-
Dashboard
-
Dossier
-
Legalsign
-
Implementatiestappen
- Begrippenlijst
- Implementatie Fase 1: Kick-off
- Implementatie Fase 2: CRM Import
- Implementatie Fase 3: Implementatiesessie na import
- Implementatie Fase 5: Testfase voorbereiden
- Implementatie Fase 6: Workflows aanmaken en inplannen
- Implementatie Fase 7: Livegang en adoptie
- Implementatie Fase 8: Evaluatie en verfijnen workflows
-
Integraties
- AFAS Aangiften
- AFAS(CRM)
- Exact Jaarrekening & Fiscaal (Fiscaal Gemak Aangiften)
- Exact Online
- Fiscaal Gemak CRM
- Google Drive
- iMuis
- Informanagement
- KvK
- Loket.nl
- Mail Integratie
- Mailchimp
- Nextens Aangiften
- Nextens CRM
- Nmbrs
- Outlook Plugin (Pilot)
- Public API
- Qics
- Red Cactus (Bubble)
- Scope (WWFT checks)
- Semansys
- SharePoint Synchronisatie
- Simplicate
- Twinfield
- ValidSign
- Vraagposten
-
Oproepen
-
Planbord
-
Taken
-
Tijdlijn
-
Verwerking
-
SBR inbox
-
SBR Foutmeldingen
-
-
Workflows
- Aangiften verwerken in Mijn Kantoor: Randvoorwaarden
- Automatiseringen binnen een workflow
- De Plannerweergave
- SBR Instellingen van een workflow
- Standaarddocumenten automatisch meesturen via een workflow
- Uitleg workflows en plannerweergave
- Workflow templates binnen Mijn Kantoor
- Workflows in bulk opstarten en plannen
- Workflows Veelvoorkomende Foutmeldingen
-
WWFT
-
Zendoc
- Kennisbank
- Verwerking
- SBR inbox
- Aangifte aanbieden via Afas
Aangifte aanbieden via Afas
Dit artikel licht toe hoe de aangifte in Afas verstuurd kan worden zodat deze kan worden verwerkt via de SBR inbox in Mijn Kantoor. Voordat je de aangifte kunt gaan versturen, is het van belang dat de SBR instellingen op het workflowtemplate en op relatieniveau juist zijn ingesteld. Meer informatie hierover staat in onderstaand artikel.
Stap 1. Opstellen van de aangifte in AFAS
- In AFAS (bijv. Profit) wordt de aangifte (zoals btw, icp, loonaangifte of vennootschapsbelasting) opgesteld op basis van de beschikbare administratiegegevens.
- AFAS genereert dan een XML- of XBRL-bestand, conform de eisen van de Belastingdienst of andere instanties.
Stap 2. Export van het aangiftebestand
In plaats van de aangifte rechtstreeks vanuit AFAS te verzenden, wordt het aangiftebestand uit AFAS geëxporteerd. Dit gebeurt via de FTP Connector die je hebt ingesteld voor de Afas koppeling. Lees onderstaand artikel wanneer je dit nog niet (juist) hebt ingesteld in Afas.
Afas AangiftenStap 3. Import in extern portaal
- Het bestand wordt vervolgens geüpload naar Mijn Kantoor en komt terecht in de module verwerking > SBR Inbox
- Hier wordt de aangifte nogmaals gecontroleerd en gevalideerd.
- Vervolgens wordt de ingestelde workflow gekoppeld aan de aangifte en op basis van de instellingen van het workflow template, wordt de aangifte ter accordering aangeboden bij de relatie.
Stap 4. Verzending naar de Belastingdienst
- Vervolgens wordt de aangifte verzonden naar de Belastingdienst door Mijn Kantoor. Hiervoor is het wel van belang dat dit juist is ingesteld onder beheer > SBR.
- Onder verwerking > SBR inbox, vind je de status van de aangifte (verzonden, verwerkt of afgewezen)