Kennisbank
Laatst geupdate op

Nieuwe relaties aanmaken in een gekoppeld CRM-pakket

Het aanmaken van een nieuwe relatie in Mijn Kantoor kan eenvoudig gekoppeld worden aan een CRM-pakket. Dit kan op twee manieren: tijdens het aanmaken van de relatie zelf, of achteraf voor bestaande relaties. Hieronder leggen we beide methodes uit.

Gekoppelde CRM pakketten

Het is mogelijk om relaties aan te maken binnen de volgende integraties:

  • Exact Online
  • iMuis
  • Twinfield
  • Qics
  • AFAS (CRM)
  • Fiscaal Gemak (CRM)
  • Nextens (CRM)
  • Loket.nl
  • Nmbrs
  • Simplicate

1. Direct bij het aanmaken van een nieuwe relatie

Bij het aanmaken van een nieuwe relatie in Mijn Kantoor kun je een vinkje zetten bij “Aanmaken in integraties”.

  • Zodra je dit vinkje aanvinkt, zie je een overzicht van de CRM-pakketten die gekoppeld zijn.
  • De relatie wordt dan automatisch ook aangemaakt in het geselecteerde CRM-pakket.
  • Let op: alleen de CRM-gegevens worden overgezet, niet de administratiegegevens.
Schermafbeelding 2025-11-12 094325.png

2. Achteraf bestaande relaties koppelen

Ben je het een keer vergeten of wil je een bestaande relatie koppelen aan een CRM-pakket? Dan kan dit via:

Beheer > Integraties > [klik op de gewenste CRM-integratie] > Tabblad “Instellen”

Hier kun je:

  • Zoeken naar de relatie.
  • Klikken op het plusicoon om de relatie toe te voegen.
  • De relatie wordt dan aangemaakt in het gekoppelde CRM-pakket.
Schermafbeelding 2025-11-12 094443.png

3. Automatisch matchen van bestaande relaties

Als een relatie al bestaat in zowel Mijn Kantoor als het gekoppelde CRM-pakket, kun je ze automatisch laten matchen:

  • Ga naar het tabblad Instellen van de CRM-integratie.
  • Klik op de drie puntjes rechtsboven > Automatisch matchen.
  • De relaties worden automatisch gekoppeld op basis van RSIN/BSN of KvK-nummer.
Schermafbeelding 2025-11-12 094700.png