Laatst geupdate op 2025-08-18T12:20:48Z
Hoe koppel ik een nieuwe interne dossiermap in Mijn Kantoor met SharePoint of Google Drive?
Wil je een nieuwe map voor het interne dossier in Mijn Kantoor koppelen aan SharePoint of Google Drive? Door de map in Mijn Kantoor deelbaar te maken, kun je bestanden uit deze map eenvoudig meesturen in een bulkbericht of koppelen aan een workflow. Volg onderstaande stappen zorgvuldig.
Wil je een nieuwe map van het relatiedossier in Mijn Kantoor koppelen aan SharePoint of Google Drive? Klik dan op de onderstaande link naar het bijbehorende artikel.
Stap 1. Maak de nieuwe map aan in Mijn Kantoor
- Ga in Mijn Kantoor naar:
Beheer > Dossier > Intern dossier. - Voeg hier een nieuwe map toe onder het interne dossier.
Dit kan een hoofdcategorie zijn of een submap.
- Let op :
- Bij een hoofdcategorie zijn ook submappen nodig.
- Bij een submap is het belangrijk dat je daar dossieritems aan koppelt, zodat er bestanden kunnen worden geüpload (en niet alleen andere mappen).
- Als je bestanden in deze map wilt delen met een relatie zet het vinkje bestanden zijn deelbaar op Ja.
Stap 2. Maak de map aan in SharePoint of Google Drive
- Navigeer naar de interne kantoorrelatie in SharePoint of Google Drive. Deze relatie heeft standaard het relatienummer 0000 of is te herkennen aan de naam van jullie kantoor.
- Maak binnen dit dossier de nieuwe map aan met dezelfde naam als in Mijn Kantoor.
- Let op: als er een verplichte of optionele jaarkeuze is ingesteld voor deze map in Mijn Kantoor, maak dan binnen de nieuwe SharePoint- of Google Drive- map een aparte jaartalmap aan (bijvoorbeeld "2023").
Stap 3. Koppel de mappen via de Synchronisatie-instellingen
- Ga in Mijn Kantoor naar:
Beheer > Integraties > SharePoint Synchronisatie of Google Drive > tabblad 'Synchronisatie-instellingen'. - Selecteer onder 'Relatie' de interne kantoorrelatie (niet de SharePoint of Google Drive Sjabloonklant!).
- Klik op de "+"-knop naast Gelinkte mappen.
- In de pop-up die verschijnt:
- Selecteer bovenin de map die je zojuist hebt aangemaakt in SharePoint of Google Drive.
- Selecteer onderin de bijbehorende map in Mijn Kantoor.
- Is er sprake van een verplichte of optionele jaarkeuze?
Zet dan Pad bevat jaar op Ja en kies de juiste jaartalmap in SharePoint/Google Drive.
⚠️ Belangrijke aandachtspunten
- Het maakt niet uit of je de map eerst aanmaakt in SharePoint/Google Drive of in Mijn Kantoor, zolang deze op beide plekken aanwezig is bij het koppelen.
- Houd rekening met een kleine vertraging bij het synchroniseren van SharePoint/Google Drive naar Mijn Kantoor.
- De andere kant op (van Mijn Kantoor naar SharePoint/Google Drive) gebeurt de synchronisatie vrijwel direct.